Nona heeft haar titelloze debuutalbum uit

Als je de gangbare hitlijsten niet (zo) volgt en niet of nauwelijks populaire radio luistert mis je wel eens wat een hit is of niet. Toch zijn er nummers die je regelmatig hoort en dan denk je dat moet wel een hit zijn. Dat had ik dus met Nona's "Sleeptalking".

Ik hoorde het nummer vaak voorbijkomen, wist niet van wie het was, maar dacht dit moet een hit zijn. Die gedachte hield ik vast tot ik Nona's album voor het eerst hoorde en eigenlijk alleen "Daisy Dukes" kende. En toen kwam die hit voorbij dat ik al zo vaak gehoord had en bleek dus "Sleeptalking" te zijn.

En toen kwam de volgende verrassing want in zowel de Top 40 als Mega Top 50 (of nu 30 blijkt) kon ik Nona niet vinden. Raar.

Na het beluisteren van het verder prima debuutalbum van de Brabantse blijft "Sleeptalking" toch het prijsnummer; wie maakt het een hit?

Beoordeling: 7/ 10

p.s. het blijkt dat "Sleeptalking" veel in de Spotify reclames zat die je vaak voorbij hoort komen als je de gratis versie gebruikt. In december speelt ze in Zwolle, Uden en Amsterdam. Beluister het album hieronder.

Comments