albumreview: Seafret - Most Of Us Are Strangers

Het Britse duo Seafret is niet bijgelovig, of heeft misschien gewoon geen inspraak, maar in elk geval brengen zij hun tweede album 'Most Of Us Are Strangers' vandaag vrijdag, de 13e inderdaad, uit. 

'Most Of Us Are Strangers' is zo'n album waarvan je, als je goed oplet, de helft al kent omdat er al diverse nummers uitgekomen zijn. Nou had ik zo'n gevoel van herkenning bij de titeltrack, maar dat er van de overige 11 ook al zeker vier bekend waren is mij ontgaan.

Ligt het dan aan mijn opmerkzaamheid of vallen de nummers niet zo op in een playlist? Van beide wat waarschijnlijk; voor ik dit album in handen kreeg was ik niet bekend met Seafret en dan vallen ze blijkbaar minder op.

Terecht? Nee, dat niet. Het is gewoon een leuke band die op dit album wat theatrale grootse nummers ("Be My Queen") laten opvolgen door een akoestisch intro ("Why Do We Stay") en door het hele album heen steeds een connectie met de band Foals oproept bij mij.
Prima dus, maar gaandeweg het album dwaalt de aandacht wel wat weg.

Beoordeling: 7/ 10

'Most Of Us Are Strangers' komt vrijdag 13 maart uit via Orchard. Vorige maand speelde de band in Paradiso- Noord te Amsterdam, eventuele nieuwe Nederlandse data zijn niet bekend. Kijk hieronder naar de video voor de titeltrack en beluister hier het hele album.

 

Comments