De Engelse singer-songwriter Declan McKenna is nog jong, maar maakt al sinds zijn debuutsingle "Brazil" indruk. Springerige, vaak aanstekelijke indierock is McKenna’s handelsmerk. Op 9 februari bracht hij zijn derde studioalbum, 'What Happened To The Beach?', geproduceerd door Gianluca Buccellati (Arlo Parks, Lana Del Rey) uit.
Voor het maken van deze plaat reisde McKenna af naar Los Angeles. Het levert een luchtigere plaat op, al laat hij de intense ervaringen van de afgelopen jaren hier en daar wel doorsijpelen. Het idee was meer plezier maken en de druk die hij eerder ervoer wat los te laten. De andere omgeving en producer Buccellati hielpen hierbij.Vorig jaar begon McKenna al singles uit te brengen van het album, waardoor er al vier nummers bekend waren voor de release. "Sympathy" en "Nothing Works" hebben inmiddels alweer miljoenen streams gescoord. Maar ondanks alle positieve kritieken en dus toch wel veel streams is single succes nog steeds iets wat McKenna niet ervaren heeft in verkoop/ stream hitlijsten. In de albumlijsten en bij concertopkomsten scoort hij wel.
Is hij dan een zogenaamde 'albumartiest'? Nee, want eerder genoemde singles en ook een nummer als "Mulholland's Dinner and Wine" scoren goed in de radio airplay, maar waarschijnlijk op de verkeerde zenders.
Met de twaalf nummers (bij de fysieke uitgave krijg je zelfs nog vier extra 'interludes') op 'What Happened To The Beach?' geeft McKenna je 40 prettige luisterminuten met hits die het grote publiek links laat liggen.
Beoordeling: 7,9/ 10
'What Happened To The Beach?' is sinds 9 februari verkrijgbaar via Sony Music en te streamen op de bekende platforms. Bekijk hieronder de video voor "Mulholland's Dinner and Wine" of beluister het hele album via Spotify. In april brengt zijn tour hem bij ons in de buurt, te weten:
16 april - Brussel, Ancienne Belgique
17 april - Amsterdam, Paradiso
18 april - Utrecht, TivoliVredenburg
Comments
Post a Comment