albumreview: Lo Moon - I Wish You Way More Than Luck

Na een goed ontvangen tweede album bracht het psych-pop viertal Lo Moon op 5 april hun derde studioalbum 'I Wish You Way More Than Luck' uit.

Matt Lowell is de zanger en belangrijkste songwriter van de band uit Los Angeles. Terugmijmerend naar de periode rond kerst 2020 schreef hij de basis voor opener "Borrowed Hills" en daarmee voor dit album. Vervolgens deed hij een soort studie in de literatuur die hem beinvloed had en trof een quote van schrijver David Foster Wallace wat de albumtitel opleverde: 'I Wish You Way More Than Luck'.

Het inspireerde tot een album over het achterlaten van het bekende, beginnen met iets nieuws. Een album met tien prima popliedjes, variatie tussen vlot en rustiger. Elbow is een band die zich regelmatig opdringt als vergelijking, misschien het meest in "Mary In The Woods". Met "Evidence" leveren ze een nummer van meer dan zes minuten dat nergens verveelt en met "Water" het meest pakkende nummer. Wat hier vooral blijft hangen is het veelvuldig herhalen van de albumtitel in de tekst.

Hits zullen er niet van het album komen, daarvoor springt er te weinig echt uit, maar een prima album om te draaien tijdens een thuiswerkdag.

Beoordeling: 7,5/ 10

'I Wish You Way More Than Luck' is sinds 5 april verkrijgbaar via Strngr Recordings/ Thirty Tigers en te streamen op de bekende platforms. Bekijk hieronder de video voor "Water" of beluister het hele album via Spotify. Eind juli doet de band een kleine tour door hun thuisland, om na de zomer de oversteek naar Europa te maken. Op 11 november doen ze Bitterzoet, Amsterdam hierbij aan.